آماده باش فرمانداران در پی پیش بینی حجم بالای بارش

آماده باش فرمانداران در پی پیش بینی حجم بالای بارش

ووکس/گیلان استاندار گیلان، از مسافران و مردم استان خواست از مستقر شدن در مجاورت همه عرصه‌های آبی گیلان به ویژه رودخانه‌ها و کانال‌های آبیاری کشاورزی خودداری کنند و گفت: تمامی فرمانداری‌ها در آماده‌باش کامل هستند.

اسدالله عباسی امروز، ۶ تیرماه در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان گیلان که در پی صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل پیش بینی حجم بالای بارش‌های اعلام شده از سوی اداره کل هواشناسی و مدیرکل مدیریت بحران استانداری، خطر به راه افتادن سیلاب در تعدادی از شهرستان‌های استان در مدت اعلام شده بیشتر است.

وی افزود: به محض اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی مبنی بر وزش شدید باد و بارش‌های شدید باران در بازه زمانی کوتاه، ستاد مدیریت بحران در گیلان تشکیل جلسه داده و تصمیمات مقتضی برای مقابله و کاهش آسیب به مردم در ارتباط تصویری با فرمانداران اتخاذ شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه از شهرستان رشت تا شهرستان آستارا وزش شدید باد و بارش شدید باران پیش بینی شده و لذا تمامی فرمانداری‌ها در آماده‌باش کامل هستند، گفت: فرمانداری‌ها باید گزارشی از کمبودهای خود برای مقابله با بحران احتمالی را تا ساعاتی دیگر به هلال احمر ‌و دیگر دستگاه‌های تحت فرماندهی ستاد مدیریت بحران اعلام کرده و دستگاه‌های اجرایی آن را فراهم کنند.

عباسی همچنین در صورت نیاز، هلال احمر را مکلف کرد به فراهم آوردن مکان‌های اسکان اضطراری و ادامه داد: فرمانداران از ظرفیت بخش خصوصی در تجهیز امکانات برای مقابله با وزش شدید باد و بارش‌های شدید کمک گرفته و تمامی دهیاران و بخشداران باید اهالی محلی را از وقوع سیلاب مطلع کنند.

رئیس ستاد مدیریت بحران گیلان، از مسافران و مردم استان نیز خواست برای پیشگیری از حوادث ناگوار، از مستقر شدن در مجاورت همه عرصه‌های آبی گیلان به ویژه رودخانه‌ها و کانال‌های آبیاری کشاورزی در این مدت خودداری کنند.

پایان خبر ووکس

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آماده باش فرمانداران در پی پیش بینی حجم بالای بارش" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آماده باش فرمانداران در پی پیش بینی حجم بالای بارش"، کلیک کنید.