افزایش 13 درصد میانگین بارش های امسال کهگیلویه و بویراحمد

افزایش 13 درصد میانگین بارش های امسال کهگیلویه و بویراحمد

ووکس/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل شرکت آب منطقه استان کهگیلویه و بویراحمد از افزایش 13 درصدی میانگین بارش های سال آبی جاری این استان خبر داد.

آرش مصلح در گفت و گو با خبرنگار ووکس گفت: میانگین بارش در سال آبی جاری که از مهرماه 1402 شروع می شود و تا 31 شهریور سال 1403 ادامه دارد حدود 13 درصد افزایش داشته ایم یعنی میانگین بارش ها در استان به 731 میلی متر رسیده است. 

وی اظهار کرد: بارش ها در استان کهگیلویه بویراحمد در چهار ماه از سال اتفاق می افتد که در این مدت زمان هیچ نیاز آبی کشاورزی نداریم و بخش زیادی از این بارش ها از استان خارج می شوند. معتقدیم این بارش ها زمانی می توانند برای استان ما مفید باشند که سدها را اجرا کرده باشیم تا بارش ها و سیلاب ها را برای ماه هایی که بارش نداریم گ، مهار کنند. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اکنون آثار خشکسالی و کم بارشی خود را نشان می دهند و در حال حاضر حداقل 100 روستا به وسیله تانکرهای سیار آبرسانی می شوند.

مصلح بیان کرد: اگر پروژه های آبی در حال اجرا تمام بشوند روزی خواهد رسید که هیچ جلسه مدیریت بحرانی برای تنش آبی در استان نخواهیم داشت.

پایان خبر ووکس

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش 13 درصد میانگین بارش های امسال کهگیلویه و بویراحمد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش 13 درصد میانگین بارش های امسال کهگیلویه و بویراحمد"، کلیک کنید.