اکران 16 فیلم جشنواره فجر در سه سینمای لرستان

اکران 16 فیلم جشنواره فجر در سه سینمای لرستان

ووکس/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: 16 فیلم جشنواره فجر از 16 بهمن ماه در سینماهای کیو و استقلال خرم آباد و فلسطین بروجرد اکران می شود.

اعظم روانشاد امروز (14 بهمن ماه) در آیین بهره برداری از سینما کیو در خرم آباد، اظهار کرد: در راستای عدالت فرهنگی و جهاد ملی سینماسازی دولت، سینما کیو به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه لرستان سرشار از منابع غنی و استعدادهای فرهنگی است، افزود: لازمه بروز این استعدادها، توسعه زیرساخت های فرهنگی است.

او با اشاره به اینکه افتتاح سینما نقطه عطفی در فعالیت های سینمایی و هنری استان است، بیان کرد: در سال های 1401 و 1402 ذیل برنامه های عدالت فرهنگی دولت سیزدهم چند دوره آموزش رایگان هنر در 12 رشته هنری برگزار شد که تامین هزینه های آن از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

روانشاد با بیان اینکه جامعه در آثار سینمایی بازنمایی می شود، ادامه داد: سینما به عنوان یک هنر چون در واقعیت ها ریشه دارد به صورت یک آیینه، شناخت عادلانه و ناعادلانه را از جامعه به مخاطب نشان می دهد.

وی با بیان اینکه سینما به عنوان یک نهاد اجتماعی باعث کلیشه سازی و طبیعی سازی می شود، بیان کرد: نتیجه توسعه سینماها، فرهنگ سازی در جامعه است. همچنین ارتقای سطح کیفی آثار سینمایی تاثیر بسزایی در رشد ابعاد فکری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارد.

او با اشاره به اینکه تلاش خواهیم کرد هنرمندان در همه رشته های هنری روند رو به توسعه ای را داشته باشند، افزود: شکست انحصار در همه حوزه ها در حال اجرایی شدن است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری بخش خصوصی در ایجاد سینما کیو در خرم آباد، گفت: این سینما با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان به بهره برداری رسیده است. ظرفیت سینما کیو 380 صندلی است و از به روزترین تجهیزات سمعی و بصری در این سینما استفاده شده است.

پایان خبر ووکس

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اکران 16 فیلم جشنواره فجر در سه سینمای لرستان" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اکران 16 فیلم جشنواره فجر در سه سینمای لرستان"، کلیک کنید.