خودروی هوشمند چینی ارزون تر از دنا پلاس و شاهین /عکس

امیرمسعود عابدین_ در حالی که بسیاری از خودروهای جدید چینی توسط خودروسازان تازه راه اندازی شده یا برندهای فرعی شرکت های موجود معرفی می شوند، مونا M03 از برند اکسپنگ می آید و در محدوده مدل های استاندارد این برند قرار می گیرد. با این اوصاف، مونا به عنوان یک سری مجزا در اکسپنگ به بازار عرضه می شود و مخفف عبارت Made Of New AI است تا تمرکز خود را بر فناوری و رانندگی هوشمند برجسته کند.

خودروی هوشمند چینی ارزون تر از دنا پلاس و شاهین /عکس

اکسپنگ با کمپانی Didi روی Mona 03 کار کرده است. در واقع Didi مسیول طراحی خودرو بوده و در کنار اکسپنگ به تحقیق و توسعه آن کمک کرد. مسیولیت کلیه امور مربوط به زنجیره تامین و ساخت مدل بر عهده اکسپنگ بوده و برای فروش آن با Didi همکاری خواهد کرد.

خودروی هوشمند چینی ارزون تر از دنا پلاس و شاهین /عکس

03 یک سدان کامپکت و جمع وجور است که پایین تر از مدل P5 قرار می گیرد. این خودرو با چراغ های Y شکل در جلو و عقب، در بین رقبای خود بسیار متمایز و خاص به نظر می رسد. اکسپنگ هیچ تصویری از فضای داخلی این خودروی برقی را منتشر نکرده است، اما در این تصاویر منتشر شده از نمای بیرونی، طرح کلی یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی در مرکز داشبورد قابل مشاهده است.

خودروی هوشمند چینی ارزون تر از دنا پلاس و شاهین /عکس

رسانه های چینی گزارش می دهند که Mona 03 مبتنی بر معماری Fuyao Xpeng است و با سیستم های خودران پیشرفته این شرکت عرضه می شود. این خودرو با یک بسته باتری BYD Blade LFP وارد بازار خواهد شد و در چرخه آزمایش چینی باید بردی در حدود 500 کیلومتر داشته باشد.

انتظار می رود که قیمت این خودرو از حدود 13800 دلار (معادل 814 میلیون تومان) شروع شود و تا 20700 دلار (معادل یک میلیارد و 220 میلیون تومان) ادامه یابد.

منبع: carscoops

322

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خودروی هوشمند چینی ارزون تر از دنا پلاس و شاهین /عکس" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خودروی هوشمند چینی ارزون تر از دنا پلاس و شاهین /عکس"، کلیک کنید.