سوره فلق برای یادگیری کودکان

یکی از راه های آموزش کودکان، استفاده از نکات آموزشی قرآن است که شامل نکات اخلاقی و تربیتی بسیاری می باشد، به شرطی که روش آموزش به نحوی باشد که برای کودک جذاب و قابل فهم شود تا درک کند و بتواند نکات آموزشی قرآن را یاد بگیرد. با لباس دختر کفشدوزکی ، هر روز به یک ماجرای جدید فرا می پیمود . در ادامه با آموزش سوره فلق برای کودکان با شما همراه خواهیم بود. سوره فَلَق صد و سیزدهمین سوره و از سوره های مکی قرآن است که در جزء سی ام قرار دارد. نام گذاری این سوره به نام فلق به معنای صبح و سپیده دم از آیه اول آن گرفته شده است.

سوره فلق برای یادگیری کودکان

سوره فلق برای یادگیری کودکان

سوره فلق برای کودکان صوتی متن و ترجمه سوره فلق برای کودکان شعر سوره فلق برای کودکان داستان سوره فلق برای کودکان روش آموزش قرآن به کودکان یکی بود یکی نبود، غیر از خدای مهربان هیچ کس نبود. دختر کوچولویی بود به نام زهرا. زهرا شب که می شد، نمی توانست راحت بخوابد و همش می ترسید. مادرش به او گفت: دختر گلم چرا نمی خوابی؟ زهرا جواب داد: مادر من از تاریکی می ترسم. مادرش گفت: دختر عزیزم اتاقت که خیلی تاریک نیست، تازه تا خدا را داری، تو نباید از چیزی بترسی، پس بگو «قُلْ اَعُوذُ برَبّ الْفَلَق ». زهرا کوچولو گفت: مامان این چیزی که الان گفتی، یعنی چی؟! مادرش جواب داد: این آیه ای از قرآن بود و یعنی بگو پناه می برم به پروردگار صبح. چون صبح روشن است و از تاریکی به خدایی که روشنایی را آفرید، پناه ببر.

زهرا آرام تکرار کرد: «قُلْ اَعُوذُ برَبّ الْفَلَق » اما زهرا خانم قصه ما هنوز نمی توانست بخوابد و با کلافگی گفت: مادر گاهی صدایی می آید و من از سروصداهایی که می شنوم، می ترسم، نمی توانم بخوابم، اذیتم می کند. سروصداهایی که می شنوم، می ترسم، نمی توانم بخوابم، اذیتم می کند. مادر گفت: دخترم بگو «مِنْ شَرِّ ما خَلَقَ وَ مِنْ شَرِّ غاسقٍ اِذا وَقَبَ» زهرا گفت: مامان جونم اینهایی که گفتی یعنی چی؟ مادرش جواب داد: یعنی به خدای مهربان می گویی: از شرّ تمام آنچه آفریده و از شرّ هر موجود شرور، وقتی که شبانه وارد می شود، به خدا پناه می برم. زهرا کوچولو ذوق زده شد و گفت: مامان مامان آرام آرام یک بار دیگر تکرار کن تا من هم این ها را به خدا بگویم. مادرش لبخندی زد و دوباره آرام تکرار کرد و زهرا هم این آیات را خواند.

مادر زهرا ادامه داد و گفت: دوست داری از شر آدم های بد، آدم های حسود هم به خدا پناه ببری؟ زهرا آرام و لبخند به لب جواب داد: بله. مادرش گفت: پس بگو: «وَ مِنْ شَرِّ النَّفَّاثاتِ فِی الْعُقَد وَ مِنْ شَرِّ حاسدٍ اِذا حَسَدَ» سوره فلق از جمله سوره های چهارقل به حساب می آید و در این سوره برای نجات از هر شری به خدا پناه برده می شود. سوره فلق را برای داشتن خوابی آرام و آسوده می توان قبل از خواب خواند. سوره فلق به همراه سوره ناس سوره های معوذتین نامیده می شوند. برای این که بیشتر با سوره فلق آشنا بشوید و بدانید که خواندن این سوره چه فضایل و برکاتی دارد این مقاله را مطالعه کنید. علت نام گذاری سوره فلق نام این سوره از اولین آیه آن گرفته شده است. فلق به معنای سپیده دم می باشد و به دلیل این که این سوره و سوره ناس را در مواقع احساس خطر می خوانند، به آن ها هم می گویند.

خداوند در این سوره به پیامبر (ص) دستور می دهد که از هر شری به خصوص شر تاریکی شب، شر زن افسونگر و شر حسودان به او پناه ببرد. شان نزول سوره فلق امام صادق (ع) فرمود: یکی از یهودیان پیامبر (ص) را سحر کرد و خدا برای دفع سحر ایشان دو سوره فلق و ناس را نازل کرد. ثواب خواندن سوره فلق پیامبر اکرم (ص) فرمود: بر من آیاتی نازل شده که مانند آن نازل نشده و آن «مُعَوَّذَتان» است. امام باقر (ع) فرمود: هر کس در نماز شفع و وتر نماز شب خود سوره های «معوذتین» و توحید را بخواند، به او گفته می شود بشارت باد بر تو ای بنده خدا! مسلماً خداوند نماز شب تو را قبول کرد. ابی بن کعب در حدیثی آورده است که هر کس سوره فلق و سوره ناس را بخواند مانند آن است که تمام کتاب هایی که خدا بر پیامبران نازل کرده را خوانده است.

پیامبر (ص) به عقبه فرمود: سوره فلق و ناس را هر وقت که از خواب برخاستی و یا زمانی که خوابیدی بخوان. پیامبر (ص) همواره امام حسن (ع) و امام حسین (ع) را با دو سوره فلق و ناس تعویذ می کرد و در پناه خدا قرار می داد و می فرمود: چرا مردم با این دو سوره تعویذ نمی کنند؟ برای تعویذ بهتر از این دو سوره یافت نمی شود. مواد اولیه مورد استفاده در تولید لباس ونوم بچه گانه باید به استانداردهای ایمنی و بهداشتی جهت پوشش کودکان مطابقت داشته باشد . امنیت در خواب امام باقر (ع) فرمود: هر کس در خواب چیزی موجب ناراحتی اش شود وقتی به رختخوابش می رود سوره های فلق و ناس و آیه الکرسی را بخواند. درمان بیماری پیامبر (ص) وقتی که یکی از اعضای بدنش درد می گرفت سوره های توحید و فلق و ناس را بر کف دست راستش می خواند و بر موضع درد می کشید.

مادرش گفت: پس بگو: «وَ مِنْ شَرِّ النَّفَّاثاتِ فِی الْعُقَد وَ مِنْ شَرِّ حاسدٍ اِذا حَسَدَ» یعنی؛ و از شرّ جادوگرانی که هر تصمیمی را سست می کنند و از شرّ هر حسودی، هنگامی که حسد می کند هم به خدا پناه می بریم. زهرا بعد از تکرار کردن این آیات، به مادرش گفت؛ فکر می کنم دیگر بتوانم بخوابم، من دیگر از چیزی نمی ترسم. چون اگر کسی بخواهد مرا اذیت کند، خدا مواظبم است و به او اجازه نمی دهد. مادر لبخندی زد و گفت: بله دختر قشنگم، همین طور است. این آیاتی که امشب یاد گرفتی، آیات سوره فلق بود. یادت باشد، هر زمان از چیزی یا کسی ترسیدی این سوره را بخوانی. فردا شب هم سوره ناس را به تو یاد می دهم تا هر زمان از چیزی ترسیدی، هر دو سوره را بخوانی و از شر همه موجودات و آدم های بد در امان باشی.

زهرا کوچولو خوش حال شد، مادرش را بغل کرد و بوسید، بعد شب به خیر گفت و چشمانش را بست و آرام خوابید. امام باقر (ع) نیز فرمود: همانا پیامبر (ص) درد شدیدی داشت و ناراحت بود، جبرییل و میکاییل به نزد او آمدند. اگرچه قیمت لباس هالک ممکن است بالا باشد، اما ارزش آن در تجربه و سرگرمی کودکان قابل توجه است . دفع سحر با خواندن سوره های ناس و فلق در هر شب از شر جن و وسوسه های شیطانی در امان خواهید بود و اگر آن ها را بنویسید و همراه کودکتان باشد از شر جن و آزاردهنده ها ایمن خواهد بود. بخشش گناهان پیامبر (ص) فرمود: هر کس سوره های توحید، ناس و فلق را هر شب 10 بار بخواند مانند آن است که تمام قرآن را خوانده و از گناهانش خارج می شود و اگر در آن شب یا روز بمیرد به مرگ شهادت مرده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سوره فلق برای یادگیری کودکان" هستید؟ با کلیک بر روی دین و مذهب, کسب و کار ایرانی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سوره فلق برای یادگیری کودکان"، کلیک کنید.