صدور اسناد برای روستاییان رایگان است/ جشن پایان حدنگاری در سیستان و بلوچستان را به زودی برگزار می‌کنیم

صدور اسناد برای روستاییان رایگان است/ جشن پایان حدنگاری در سیستان و بلوچستان را به زودی برگزار می‌کنیم

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سازمان ثبت به طور رایگان صدور سند را برای روستاییان عزیز در دستور کار قرار داده است و برای تسریع در این روند نیازمند همراهی و همکاری بخش‌های مختلف از جمله ارگان‌های روستایی هستیم.

به گزارش ووکس به نقل از قوه قضاییه،  آیین تکریم و معارفه مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان سیستان و بلوچستان امروز با حضور حسن بابایی و مسئولان ارشد قضایی و اجرایی استان برگزار شد.

بابایی در این آیین گفت: خدمت به موقع، سریع و بی‌منت به مردم در دوران تحول و تعالی مورد تاکید ریاست قوه قضاییه است.

وی ادامه داد: پس از سفر ریاست قوه به سیستان و بلوچستان احداث ۱۴ واحد ثبتی در اقصا نقاط استان در دستور کار قرار گرفت که ۷ واحد به بهره‌برداری رسیده و در ۲۲ بهمن سال جاری ۷ مورد باقی مانده افتتاح خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: در این استان ۸۷ درصد اراضی کشاورزی حدنگاری شده که از میانگین کشوری بالاترست.

بابایی تصریح کرد: ۱۷ درصد اراضی منابع طبیعی حدنگاری شده است که این امر با همراهی بخش‌های مختلف میسر شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: استفاده از ظرفیت شورای حفظ حقوق بیت‌المال به خوبی در این استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته اظهار کرد: در این استان به واسطه وسعت بالای استان و کمبود امکانات و نیروی انسانی انجام این حجم از کارها بسیار قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: اگر این شتاب صورت بگیرد می‌توانیم به زودی جشن پایان حدنگاری اراضی کشاورزی را در سیستان و بلوچستان به عنوان اولین استان کشور برگزار کنیم.

بابایی در ادامه به قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول نیز اشاره کرد و گفت: این قانون مطالبه جامعه از حاکمیت برای تضمین مالکیت و امنیت معاملات بود که از سوم تیرماه سالجاری اجرای آن در سراسر کشور عملیاتی شده است.

وی افزود: انتظار داریم الزام مشاوران املاک به استفاده از سامانه کاتب و اجرای قانون در دستور کار مراجع قضایی استان قرار بگیرد و برای این امر می‌توان از گشت‌های نظارت بر عملکرد مشاوران املاک زیر نظر رئیس کل دادگستری استان استفاده کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به اهمیت اطلاع‌رسانی در خصوص اجرای قانون الزام اشاره کرد و گفت: از ائمه جماعات، روحانیون اهل سنت و تشیع انتظار داریم در مساجد و سخنرانی‌های خود مردم را از ابعاد این قانون مطلع سازند.

بابایی اضافه کرد: رئیس قوه قضاییه و رییس جمهور پیگیر و حامی اجرای قانون حدنگاری هستند و ان‌شاءالله بتوانیم با کمک دستگاه‌های ذیربط به زودی شاهد اتمام عملیات حدنگاری در کشور باشیم.

بابایی در پایان سخنان خود گفت: سازمان ثبت به طور رایگان صدور سند را برای روستاییان عزیز در دستور کار قرار داده است و برای تسریع در این روند نیازمند همراهی و همکاری بخش‌های مختلف از جمله ارگان‌های روستایی هستیم.

حجت‌الاسلام علی موحدی راد رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان نیز در این آیین ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: حضور بابایی در این استان نشان دهنده توجه ویژه وی به این استان است.

وی با اشاره به عملکرد اداره کل ثبت اسناد و املاک در استان گفت: اقدامات بسیار خوب و گسترده‌ای در دوره جدید شاهد هستیم که همگی حاصل مدیریت جهادی رئیس سازمان ثبت است و این روحیه را در مدیران استانی نیز شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول اشاره کرد و گفت: از تاریخ سوم تیرماه سالجاری این قانون لازم الاجرا شده است و دستگاه قضایی از این تاریخ تکلیفی در خصوص رسیدگی به اختلافات احتمالی در اسناد عادی نخواهد داشت.

در این جلسه محمدرضا ابراهیمی مدیرکل سابق استان و مهدی افتخاری مدیرکل جدید استان به ارائه گزارش، اقدامات و برنامه‌های آتی پرداختند.

در پایان حکم انتصاب مهدی افتخاری اهدا و از زحمات محمدرضا ابراهیمی قدردانی شد.

پایان خبر ووکس

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "صدور اسناد برای روستاییان رایگان است/ جشن پایان حدنگاری در سیستان و بلوچستان را به زودی برگزار می‌کنیم" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "صدور اسناد برای روستاییان رایگان است/ جشن پایان حدنگاری در سیستان و بلوچستان را به زودی برگزار می‌کنیم"، کلیک کنید.