ضرورت بهسازی و بهینه سازی فضاهای ورزش دانش آموزان

ضرورت بهسازی و بهینه سازی فضاهای ورزش دانش آموزان

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت بهسازی و بهینه سازی فضاهای ورزش دانش آموزان تأکید کرد.

محمدصادق ستاری فر در گفتگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری ووکس با اشاره به آیین آغازین طرح اوقات فراغت دانش آموزی و با بیان اینکه کانون های ورزشی ما در سراسر کشور پذیرای دانش آموزان عزیز هستند، اظهار کرد: ما امسال ۱۹ هزار و ۲۰۰ کانون ورزشی داریم که پیش بینی می شود قریب به ۲ میلیون دانش آموز ما در کانون‌های ورزشی که زیر نظر مجموعه آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند، شرکت کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به اینکه نسبت به سال گذشته، شاهد افزایش فضاهای ورزشی و همینطور بهسازی و بهینه سازی فضاهای ورزش بودیم، انشالله شاهد افزایش بهره‌وری فضاها و افزایش میزان حضور دانش آموزان هم هستیم.

وی افزود: به نسبت سال گذشته که یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر شرکت کردند، امسال پیش‌بینی‌ این است که قریب دو میلیون دانش آموز شرکت کنند چرا که این ظرفیت وجود دارد که میزبان این دانش آموزان عزیز در رشته های مختلف ورزشی باشیم، به اضافه اینکه همچنان شاهد اجرای مسابقات و رویدادهای ورزشی در سطح کشوری هم هستیم.

ستاری فر ادامه داد: همینطور در ایام آخر هفته پذیرای دانش آموزان عزیز به همراه خانواده هایشان در قالب طرح شهید خرازی هستیم تا بتوانیم زمینه حضور دانش آموزان در محیط‌های پر نشاط ورزشی را شاهد باشیم و بتوانیم اوقات خوشی رو برای دانش آموزان پیش‌بینی بکنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بعد از کرونا شاهد افزایش میزان چاقی، کم تحرکی و فقر حرکتی دانش آموزان بودیم،حضور دانش آموزان در این فضای مجازی خود یک مسئله جدی هست و باید زمینه تحرک بیشتر و مشارکت دانش آموزان در میادین ورزشی و فعالیت را فراهم بکنیم.

وی اضافه کرد: سعی کردیم که به لحاظ دانش مهارتی نسبت به افزایش سواد یا احیاناً توانمندی مربیان در قالب طرح آموزش و توانمندسازی معلمین که در سراسر کشور دنبال میشود اقدام بکنیم و همینطور  نسبت به تسهیل گری برای افزایش حضور و مشارکت حداکثری دانش آموزان در کانون های ورزشی اقدام شود.

ستاری فر عنوان کرد: تلاش کردیم که حضور مربیان را تسهیل بکنیم با توجه به اینکه این امکان قانونی در قانون برنامه هفتم هم پیش‌بینی شد، امکان اینکه ما عقد قرارداد با معلمین تربیت بدنی و بازنشسته‌های آموزش و پرورش داشته باشیم که این عزیزان سال‌ها منشا خدمت بودند و توانمندی لازم را در این حوزه دارند و خبره هستند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ضرورت بهسازی و بهینه سازی فضاهای ورزش دانش آموزان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ضرورت بهسازی و بهینه سازی فضاهای ورزش دانش آموزان"، کلیک کنید.