غذای تقویتی برای هوش کودک

اسباب بازی پسرانه 12 ساله بیسیم می تواند به نوجوانان امکان برگزاری بازی های هیجان انگیز و مهیج را در فضای باز فراهم کند  . بسیاری از والدین هنگامی که تصمیم به فرزند آوری می گیرند و یا فرزند کوچکی دارند، مایلند بدانند که تاثیر تغذیه بر هوش کودکان چقدر است و به عنوان مثال آیا نیاز است که مادر به هنگام بارداری اقدام به خوردن برخی مواد غذایی نماید و یا خوردن چه غذا هایی برای کودکان مناسب تر است و می تواند به باهوش شدن آن ها کمک نماید.

غذای تقویتی برای هوش کودک

غذای تقویتی برای هوش کودک

نکته ای که در همین مقدمه لازم است به آن اشاره کنیم این است که بخشی از هوش کودکان ارثی است و از طریق ژنتیک از پدر و مادر به کودک انتقال می یابد، اما بخشی از آن نیز رابطه مستقیم با تغذیه ای دارد که در دوران بارداری مادر از آن استفاده کرده و یا در دوران طفولیت به کودک خورانده شده است. بنابراین بهتر است که والدین برنامه غذایی کاملی را در وعده های مختلف برای کودک خود در نظر گیرند. ما در این مطلب سعی داریم بیشتر به این موضوع پرداخته و درباره نقش تغذیه در افزایش هوش کودکان اطلاعاتی را در اختیار شما قرار داده و به معرفی چند دسته از این مواد غذایی بپردازیم.

لازم است بدانید که تغذیه زمانی می تواند بر هوش کودک تاثیر داشته باشد که زمان رشد و تکامل مغز وی سپری نشده باشد. بر همین اساس بهترین زمان توجه به تغذیه مادر و جنین در دوران بارداری است.  غذا هایی که مادر در دوران بارداری و همچنین دوران شیردهی استفاده می کند بسیار در این امر موثر است زیرا مغز کودک تا سن دو سالگی تکامل می یابد. لازم به ذکر است که هوش کودک بعد از این زمان نیز در حال ارتقا خواهد بود. تغذیه همچنین می تواند نقش در تعیین جنسیت نوزاد تا حدودی داشته باشد. نکته مهم دیگری که لازم است والدین به آن توجه داشته باشند،

اما بیشترین تاثیر را این زمان بر هوش کودک خواهد گذاشت، زیرا پس از طی کردن روند تکامل سیستم عصبی، این تاثیرگذاری تا حدودی کمتر خواهد شد و افراد در سنین مختلف می توانند با خوردن غذا هایی در سنین بالاتر سبب شوند تا حافظه بلند مدت و یا کوتاه مدتشان تقویت گردد.  در نهایت بهتر است والدین مواد غذایی متنوعی را در برنامه غذایی کودک خود بگنجانند و تعادل را نیز در این خصوص رعایت نمایند. نظر گرفتن تغذیه مناسب برای کودکان از تمامی گروه های مواد غذایی است.ما در ادامه به این موضوع بیشتر خواهیم پرداخت. افزایش هوش و تمرکز بچه ها موضوعی ست که در شکل دادن آینده آن ها به طور مستقسم موثر است و باید جدی گرفته شود.

تقویت هوش کودکان مسیله ای ست که باید برای آن یک برنامه ریزی دقیق و اصولی داشته باشید. این موضوع فرایندی ست که باید به مرور صورت گیرد و نیاز به صبر و حوصله فراوانی دارد. برای افزایش هوش و تمرکز بچه ها نیازی نیست برنامه روزانه آن ها را با کلاس های فشرده آموزشی پرکنید. بخش زیادی از ترفندهای تقویت هوش، مبتنی بر روش های غیرمستقیم، بازی های جذاب و سرگرمی ست. شناخت غذاهای تقویت کننده هوش کودک و گنجاندن آن ها در سفره خانواده می تواند نقش پررنگی در بهبود تمرکز او داشته باشد. امروز در بلاگ اسنپ مارکت به بررسی مفیدترین ترفندهای افزایش هوش و تمرکز بچه ها می پردازیم.

افزایش هوش و تمرکز بچه ها به صورت مستقیم با تغذیه آن ها مرتبط است. رژیم غذایی آن ها باید از بدو تولدشان مورد توجه قرار گیرد. تکوین اولیه نورون های مغز از ماه های اول بارداری آغاز می شود؛ با این حال توسعه و رشد تا بعد از تولد ادامه دارد. تغذیه مناسب برای تقویت هوش کودکان یک عامل حیاتی و تعیین کننده است. کمبود مواد مغذی مهم می تواند موجب اختلال جبران ناپذیر در رشد شناختی و قوه ادراک کودک شود. رشد مغز در سنین مختلف نیازمند مقادیر متفاوتی از مواد مغذی ست. کمبود این مواد در سنین پایین می تواند عواقب شدیدی داشته باشد و حتی روی میزان هوش کودک تاثیر بگذارد.

این مواد غذایی برای بهبود عملکرد مغز کودک لازم هستند.یک رژیم غذایی سالم و متعادل نه تنها برای بدن کودکان مفید است بلکه برای مغز هم سودمند است. قبل از خریدن جلیقه بهتر است قیمت جلیقه پلیس بچه گانه ، را از فروشگاه های آنلاین مختلف مقایسه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید . مصرف مواد غذایی درست می تواند به بهبود عملکرد مغز، حافظه و تمرکز کمک کند. درست مانند بدن، مغز هم مواد مغذی را از غذاهایی که می خوریم جذب می کند. در ادامه با 10 غذای بسیار مفید که می تواند قدرت مغز کودکان را افزایش دهد، آشنا خواهید شد. چنانچه به مساله باهوش شدن کودک با غذا فکر می کنید لازم است بدانید که نیاز است کودک روزانه از تمامی گروه های مواد غذایی به اندازه لازم میل کند.

از جمله مواد مورد نیاز به عنوان غذای تقویت کننده هوش کودک می توان به دسته پروتیین ها، مواد انرژی زا، اسید های چرب و همچنین آهن و روی و … اشاره کرد. اینکه چه نوع موادی در هر یک از این دسته ها جای می گیرندو و چیست؟ موضوعی است که در این بخش به آن خواهیم پرداخت. افزایش هوش و تمرکز بچه ها با تغذیه سالم، روشی ست که توسط اکثر پزشکان توصیه شده است. رژیم غذایی اصولی علاوه بر کمک به سلامت جسمانی بچه ها، روی تقویت هوش آن ها هم تاثیرگذار است.  غذاهای تقویت کننده هوش کودک باید متعادل باشند و تمام گروه های غذایی را شامل شوند.

شاید با شنیدن نام چربی تنها به مضرات آن فکر کنید؛ اما چربی های مفید برای تکامل مغز و بهبود عملکردهای شناختی ضروری هستند. در رژیم غذایی کودکتان باید مصرف اسیدهای چرب اشباع مانند روغن های سرخ کردنی را به حداقل برسانید و چربی های مفید را جایگزین این مواد کنید. امگا3، امگا6 و امگا9 چربی های مفید برای افزایش هوش و تمرکز بچه ها هستند. این مواد بیش از هر چیزی در غذاهای دریایی یافت می شوند. از سن پایین فرزندتان را به خوردن ماهی عادت دهید تا حافظه او تقویت شود. هنگام خرید ماهی حتما به مقدار جیوه آن توجه کنید. جیوه می تواند تمام خواص مفید غذاهای دریایی را از بین ببرد.

به طور کلی ماهی برای کودکان فواید زیادی دارد. ماهی سالمون کم کالری بوده و مقدار چربی های اشباع شده در آن ناچیز است ولی سرشار از پروتیین و اسیدهای چرب ضروری امگا 3 است. امگا 3ها چربی های مفید و سالمی هستند که بدن قادر به تولید آن نیست. تابلو ایست پلیس اسباب بازی به عنوان یک ابزار آموزشی و تفریحی، می تواند برای کودکان محلی جذاب برای بازی و یادگیری باشد . مصرف میزان کافی این اسیدهای چرب می تواند به بهبود مهارت های ذهنی کودک کمک کنید. تخم مرغ ماده بسیار مفیدی در جهت تقویت حافظه است؛ به ویژه اینکه مادران باردار هنگام بارداری و زمانی که جنینی را در رحم دارند، تخم مرغ مصرف کنند در هوش فرزندشان بسیار موثر است.

تخم مرغ منبع عالی پروتیین است. زرده تخم مرغ حاوی کولین است که یک ماده مغذی مهم برای رشد حافظه است. این دسته از مواد در باهوش شدن کودک با غذا تاثیر بسزایی دارند. زیرا به قطعیت می توان گفت کودکانی که رشد آن ها با تاخیر صورت می گیرد و توانایی ذهنی بالایی ندارند، به این جهت است که بدن آن ها به میزان کافی کالری و کربوهیدرات های لازم را دریافت نکرده است. زیرا کودکان نیز مانند بزرگسالان برای تامین سوخت بدن و همچنین انجام فعالیت های مغزی نیاز به مصرف غذا های کالری دار دارند. به همین جهت است که پزشکان و متخصصان تغذیه کودک توصیه می کنند والدین هر چند مدت یکبار وزن و قد کودک خود را اندازه گیری کرده و روی این امر حساس باشند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "غذای تقویتی برای هوش کودک" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "غذای تقویتی برای هوش کودک"، کلیک کنید.