معرفی متهمان دادگاه منافقین/ محمد سادات خوانساری؛ متهم ردیف چهل وهفتم

معرفی متهمان دادگاه منافقین/ محمد سادات خوانساری؛ متهم ردیف چهل وهفتم

محمد سادات خوانساری متهم ردیف چهل وهفتم دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای سازمان مجاهدین (منافقین) است.

به گزارش ووکس، محمد سادات خوانساری متهم ردیف 47 پرونده است.

او که پس از پیروزی انقلاب اسلامی جذب منافقین شده بود، ضمن فعالیت در بخش تبلیغات گروهک  در روز 30 خرداد سال 1360، به عنوان مسیول تیم عملیاتی، اقدام به درگیری با نیروهای انقلاب می کند.

 او که با توجه به اقداماتش در ابتدای دهه 60 بازداشت و به حبس محکوم شده بود، پس از اتمام محکومیت خود و آزادی از زندان، در سال 1363 از کشور متواری شد و به آلمان پناهنده می شود.

متعاقباً او در سال 1365 به عراق اعزام و به عنوان مسیول زندان گروهک منصوب شده و سپس در سال 1370، در بخش حفاظت تشکیلات تروریستی منافقین، سازماندهی می شود؛ البته پس از مدتی، او مجدداً به اروپا اعزام شده و در بخش مالی- انتفاعی (در حوزه  فعالیت های تجاری) به کارگیری می شود.

گرچه که نامبرده برای شرکت در نشست های سالیانهی این گروهک تروریستی، همچنان تردداتی به مقر اشرف داشته است.

او پس از دستگیری مریم رجوی در 17 ژوین 2003 میلادی، با نام مستعار «آلفرد روبرت کلر»، در فوریه سال 2008، به اتهام شرکت در یک سازمان جنایی (منافقین)، تامین مالی تروریسم، پولشویی، کلاهبرداری و جعل مدارک، از سوی پلیس قضایی فرانسه، تحت پیگرد قرار گرفته و بر همین اساس در ژانویه سال 2009 میلادی، بنا به درخواست کشور سوییس، در بلژیک بازداشت می شود که پس از آزادی از زندان، در حال حاضر در اروپا مستقر بوده و کماکان به فعالیت های مجرمانهی خود اشتغال دارد.

پایان خبر ووکس

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "معرفی متهمان دادگاه منافقین/ محمد سادات خوانساری؛ متهم ردیف چهل وهفتم" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "معرفی متهمان دادگاه منافقین/ محمد سادات خوانساری؛ متهم ردیف چهل وهفتم"، کلیک کنید.