هشدار نارنجی هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد

هشدار نارنجی هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد

آفتاب نیوز :

«ولی بهره مند»، کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار ووکس گفت: این سامانه بارشی از صبح روز یکشنبه پنجم فروردین ماه 1403 آغاز و تا اواخر وقت روز دوشنبه ششم فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: به دنبال این سامانه بارشی رگبار شدید باران و رعد و برق، وزش باد شدید، احتمال رخداد تگرگ، بارش برف در ارتفاعات، مه و کاهش دید افقی را شاهد خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سیلابی شدن مسیرها و رودخانه های فصلی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، آبگرفتگی معابر عمومی، ریزش سنگ در جاده ها، صاعقه و تخریب سازه های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید از مخاطرات این سامانه بارشی هستند.

توصیه کرد: گردشگران و مسافران نوروزی از توقف و اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیرها خودداری کنند، از چرای دام ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها پرهیز شود، از فعالیت های کوهنوردی و سفرهای غیر ضروری خودداری شود و دستگاه های اجرایی و امدادرسان آمادگی داشته باشند.

گفتنی است از بامداد امروز جمعه سامانه بارشی وارد استان شده که تا بامداد شنبه ادامه خواهد داشت و هم اکنون شاهد بارندگی در سطح این استان هستیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هشدار نارنجی هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هشدار نارنجی هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد"، کلیک کنید.