چرا مجامع سالیانه هیات های ورزشی خوزستان برگزار نمی شود؟

چرا مجامع سالیانه هیات های ورزشی خوزستان برگزار نمی شود؟

به گزارش ووکس از اهواز، مجامع هیات های ورزشی اصلی ترین نهادهای نظارت، بررسی و برنامه ریزی عملکرد هیات های ورزشی است و بر اساس اساسنامه فدراسیون های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران هیات های ورزشی حداقل در هر سال یک بار توسط دبیر هیات برگزار شود، برنامه ای که در هیات های ورزشی استان خوزستان به ندرت برگزار می شود و در اکثر مواقع به فراموشی سپرده شده است.

مجمع عمومی بالاترین رکن تصمیم گیری هیات استان شناخته می شود که اعضای آن متشکل از رییس یا سرپرست فدراسیون (رییس مجمع)، مدیرکل یا سرپرست اداره کل استان (نایب رییس مجمع)، رییس هیات؛ نایب رییس هیات؛ روسای هیات های شهرستانی و روسایی هیات های ورزشی درکلان شهرهایی که دارای چند اداره ورزش و جوانان مستقل هستند موسس یا نماینده تام الاختیار (با معرفی نامه رسمی) (سه) باشگاه برتر استان در بخش آقایان و (دو) باشگاه برتر استان در بخش بانوان در صورت دارابودن شرایط، رییس یا یکی از اعضای هیات رییسه هیات ورزش دانش آموزی استان، رییس یا یکی از اعضای هیات رییسه هیات ورزش دانشگاهی، رییس یا یکی از اعضای هیات رییسه هیات ورزش کارگری استان، شهردار مرکز استان یا نماینده تام الاختیار وی با معرفی نامه رسمی، رییس یا نماینده تام الاختیار بسیج ورزشکاران استان با معرفی نامه رسمی، (دو) نفر ورزشکار مرد و (دو) نفر ورزشکار زن از ورزشکاران برتر یک سال منتهی به مجمع، به پیشنهاد نایب رییس مجمع و تایید رییس مجمع، (یک) نفر مربی مرد (یک) نفر مربی زن از مربیان فعال در بالاترین سطح مسابقات یک سال منتهی به مجمع به پیشنهاد نایب رییس مجمع و تایید رییس مجمع؛ (یک) نفر داور مرد و (یک) نفر داور زن از داوران فعال در بالاترین سطح مسابقات یک سال منتهی به مجمع، به پیشنهاد نایب رییس مجمع و تایید رییس مجمع و حداکثر(دو) نفر اتباع ایرانی عضو کنفدراسیون های قاره ای، فدراسیون های جهانی یا عضویت در هیات رییسه فدراسیون متبوع به شرط سکونت در استان با معرفی نایب رییس و تایید رییس مجمع.

برگزاری مجامع سالانه هیات های ورزشی وظیفه غیرقابل انکار هیات های ورزشی است، بر اساس اساسنامه برگزاری مجامع هیات های ورزشی وظیفه هیات های ورزشی و مشخصاً دبیر هیات است و هیچ توجیهی در این راستا قابل قبول نیست و باید به صورت منظم و سالانه برگزار شود.

مجامع هیات های ورزشی وظیفه بررسی و ارزیابی فعالیت هیات های ورزشی را برعهده دارند و حتی برنامه های هیات برای سال بعد نیز تشریح و تصویب می شود و باید به صورت منظم برگزار شود چرا که برگزاری مجامع می تواند سبب شفاف سازی عملکرد هیات ها شده و هرگونه سوءتفاهم را در عملکرد هیات برطرف کند به همین دلیل احساس می شود عدم برگزاری مجمع ابراز نظر مخالفانی را به همراه داشته باشد.

برگزاری مجامع هیات های ورزشی محلی قانونی و مناسب برای بررسی عملکرد هیات های ورزشی است و در صورت قانع نشدن اعضای مجمع از عملکرد و یا برنامه های مسیولان هیات می تواند تبدیل به مجمع فوق العاده شده و عزل رییس هیات را در پی داشته باشد.

آنچه که مسلم است برگزاری مجامع وظیفه هیات های ورزشی است و عدم برگزاری آن فضای عزل و نصب ها و برنامه ریزی های خارج از هیات را فراهم می کند، مسیله ای که در استان خوزستان دامن بسیاری از هیات های ورزشی را خواهد گرفت و تنها راه و قانونی ترین راه جلوگیری از آن، برگزار همین مجامع سالانه است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چرا مجامع سالیانه هیات های ورزشی خوزستان برگزار نمی شود؟" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چرا مجامع سالیانه هیات های ورزشی خوزستان برگزار نمی شود؟"، کلیک کنید.