کرملین: رییسی به پوتین، تلفنی تبریک گفت/ پیام متقابل نوروزی پوتین به ایرانیان

کرملین: رییسی به پوتین، تلفنی تبریک گفت/ پیام متقابل نوروزی پوتین به ایرانیان

به گزارش ووکس از خبرگزاری ریانووستی، دیمیتری پسکوف سه شنبه به خبرنگاران اعلام کرد: رییس جمهوری روسیه روز سه شنبه به گفت وگوی تلفنی با همتایان خارجی خود که قصد دارند انتخاب مجدد وی به ریاست جمهوری را تبریک بگویند، ادامه خواهد داد، وی قبل از این، با روسای جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان گفت وگوهایی داشت.

همچنین بنا بر بیانیه کاخ کرملین، رییس جمهوری روسیه در گفت وگوی تلفنی با ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران، فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و آغاز نوروز را به مردم این کشور تبریک گفت.
در این بیانیه آمده است: ولادیمیر پوتین به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان و آغاز تعطیلات بهاری نوروز را به رهبری جمهوری اسلامی ایران تبریک و نیز به همه ملت ایران تبریک گفت.
بنا بر گزارش دفتر ریاست جمهوری روسیه، پوتین و رییسی درباره همکاری های دوجانبه از جمله گسترش روابط تجاری-اقتصادی و پروژه های بزرگ سرمایه گذاری گفتگو کردند.
بر این اساس، روسای جمهور دو کشور با اشاره به وضعیت بحرانی منطقه درگیری فلسطین و اسراییل، نسبت به افزایش تعداد قربانیان ابراز نگرانی کردند.
پوتین در گفتگو با رییس جمهور ایران خواستار ابلاغ بهترین آرزوها به آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران شد.
پوتین و رییسی همچنین در مورد هماهنگی بیشتر اقدامات دو کشور در سازوکارهای بین المللی چندجانبه از جمله در سازمان همکاری شانگهای و بریکس توافق کردند.

به گزارش ایرنا، هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روسیه 25 تا 27 اسفندماه 1402 برگزار شد که بنا بر اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات این کشور، 77.44 درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کردند.
بر این اساس، ولادیمیر پوتین با کسب 87.28 درصد آرا، برای پنجمین بار رییس جمهوری روسیه شد. نیکولای خاریتونوف، ولادیسلاو داوانکوف و لیونید اسلوتسکی دیگر نامزدهای این انتخابات نیز به ترتیب، 4.31، 3.85 و 3.2 درصد آرا را به دست آوردند.
چهارمین دوره (کنونی) ریاست جمهوری پوتین 7 مه 2024 میلادی (18 اردیبهشت 1403) به پایان می رسد و پس از آن، وی با معرفی کابینه، مهیای دوره پنجم ریاست جمهوری خواهد شد.
پوتین پس از مسجل شدن پیروزی وی در انتخابات درباره معرفی کابینه جدید روسیه گفت: نیازی به عجله در این زمینه نیست، دو ماه و نیم فرصت داریم تا در این باره در آرامش فکر کنیم.

310310

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کرملین: رییسی به پوتین، تلفنی تبریک گفت/ پیام متقابل نوروزی پوتین به ایرانیان" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کرملین: رییسی به پوتین، تلفنی تبریک گفت/ پیام متقابل نوروزی پوتین به ایرانیان"، کلیک کنید.