به گزارش خبرگزاری ووکس، محمدرضا اسکندری که این روزها نمایش «لندهور» را در تالار انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه می برد، در گفتگو با ووکس توضیحاتی درباره این اثر نمایشی ارایه کرد
او که این نمایش را با متنی از کهبد تاراج روی صحنه می برد، درباره محتوا و حال و هوای این اثر نمایشی توضیح داد: نمایش ما درباره پسری است که عاشق بازیگری است ولی با مخالفت پدرش رو به رو می شود. او دست به قتل پدر می زند و بعد از مدتی زنی در او بیدار می شود و …
اسکندری که با اجرای این نمایش دومین کارگردانی خود را تجربه می کند، افزود: آقای تاراج، نویسنده کار لطف داشت و درباره شیوه اجرای نمایش به ما اختیار تام داد. در مواجهه اول با نمایشنامه، کار کاملا ریال است ولی ما در اجرا، آن را سوریال کردیم. ضمن اینکه این متن ابتدا در قالب مونولوگ نوشته شده بود ولی بعدا به دلایلی، پرسوناژ زنی به آن اضافه شد که درواقع وجه زنانه مرد نمایش است.
او ادامه داد: در نمایش ما یک بخش وهم آلود هم وجود دارد که اوهام شخصیت نمایش درباره قتل پدرش است. به هر صورت در این اجرا، ما تنه ای به قتل زدیم و بیشتر بر کنش و روایت کار متمرکز شدیم و چرکی قتل را گرفتیم. درواقع کانسپت اصلی نمایش ما ستایش بازیگری است و قتل در این اجرا، کنشی فرعی است.
اسکندری با ابراز تاسف از وضعیت فعلی تیاتر گفت: ما در این نمایش، تیاتر را خاک می کنیم و بر آن می گرییم و فقط فاتحه خوان نداریم و البته به دنبال احیای آن نیز هستیم.
او در پاسخ به اینکه موضوع قتل برای بسیاری از هنرمندان جذابیت دارد، توضیح داد: موضوعاتی مانند قتل، دعوا، قضاوت و … کنش های دراماتیک پایه ای هستند که در تمام دنیا مورد توجه قرار می گیرند. در این فضا، قتل کنش جذابی است ولی ما در نمایش مان چندین کنش داریم که بازیگر با تمام اینها مواجه می شود و اگر فقط بر کنش قتل تمرکز می کردیم، هم ملال آور می شد و هم از دیگر وجوه کار غافل می شدیم. بخش زیادی از نمایش ما واگویه هایی از عشق و جنون شخصیت کار نسبت به بازیگری است.
اسکندری که اجرای نمایشش را از 18 بهمن ماه آغاز کرده، درباره انتخاب مقطع فعلی که برهه چندان مناسبی برای اجرای تیاتر به شمار نمی آید، گفت: زمان اجرای ما چند بار دستخوش تغییراتی شد. به هر حال بعضی از موارد به انتخاب ما نیست. اما از مسیولان خانه هنرمندان سپاسگزاریم که شرایط اجرای این نمایش را فراهم کردند. حیات هر نمایشی به ارتباط دوسویه میان صحنه و تماشاگر وابسته است و یک اجرا زمانی موفق است که آن گروه متناسب با پتانسیل کار خود، بتواند از استقبال تماشاگران برخوردار شود. با این وصف، نمایش ما هنوز آنچنان که شایسته این کار است، از استقبال مخاطبان بهره مند نشده اما این دال بر این نیست که چیزی از عشق و علاقه ما برای تداوم کار، کاسته شود.
او درباره وضعیت تبلیغات نمایشش در شرایطی که با محدودیت و فیلترینگ رو به رو هستیم، توضیح داد: در هر اجرایی، عوامل گوناگونی برای موفقیت آن کار دست به دست هم می دهند. قرار بود اجرای ما از 24 بهمن آغاز شود ولی بعد چند روزی جلو افتاد و ما از 18 روی صحنه رفتیم که مشکلی نداشتم چون اصولا آدم ریسک پذیری هستم. از طرف دیگر به گروهم اعتماد دارم و در وهله اول هم که به خدا توکل می کنم. خوشبختانه در این مدت بازخوردهای خوبی از تماشاگران گرفته ایم ولی هنوز حمایت عموم مخاطبان را آن چنانکه باید و شاید، دریافت نکرده ایم.
اسکندری در پایان با قدردانی از اعضای گروهش که برای اجرای این نمایش چندین ماه در کنار او بوده اند، تاکید کرد: «لندهور» نمایش من نیست بلکه متعلق به کل گروه است. جزء به جزء این کار حاصل تلاش تمام گروه است تا بتوانیم نمایش شسته رفته ای به مخاطب ارایه بدهیم.
نمایش «لندهور» با بازی امیر عدل پرور و لبخند بدیعی هر شب ساعت 20 و سی دقیقه در تالار انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه می رود.
در خلاصه داستان این نمایش آمده : «ابراهیم بعد از چند سال و چند ماه و چندین روز که از خانه بیرون نرفته است پدرش را به قتل می رساند. در او زنی بیدار می شود و باهم تیاتر تمرین می کنند. ابراهیم مجنون بازیگری است و … »
245245
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پسری که عاشق بازیگری بود، پدرش را به قتل رساند" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پسری که عاشق بازیگری بود، پدرش را به قتل رساند"، کلیک کنید.