جهان تشنه شنیدن فضائل تحول‌گرا و تحول‌آفرین امام رضا (ع) است

جهان تشنه شنیدن فضائل تحول‌گرا و تحول‌آفرین امام رضا (ع) است

ووکس/گلستان معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفتمان امامت در اسلام ناب را کانون هدایت و بالندگی و محور تعالی و تمدن‌سازی دانست و افزود: امروز جهانیان تشنه شنیدن فضائل تحول‌گرا و تحول‌آفرین امام رضا (ع) و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت هستند.

حجت الاسلام رضا دیلمی در گفت‌وگو با خبرنگار ووکس گلستان ضمن  تسلیت ایام شهادت امام رضا (ع)  اظهار کرد: خدا را شاکریم در کشوری زندگی می‌کنیم که کشور امام رضا(ع) است، هر چه داریم از این خاندان و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت و قرآن است.

وی امام رضا (ع) را در فضائل بی‌شمار سلوک توحیدی یک اسوه تمام نشدنی دانست و گفت: صبر، مقاومت، علم و تقوا، عزت نفس، اخلاق، ساده زیستی و مردمداری آن حضرت از جمله فظیلت ‌ای امام رضا (ع) است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه ایام شهادت امام رضا(ع) فرصتی برای تبیین فضائل و سلوک توحیدی، سیاسی، اجتماعی آن حضرت است، بیان کرد: اگر بخواهیم در یک جمله پیام زندگی نورانی و حیات بخش امام رضا(ع) را بیان کنیم باید به مبارزه مستمر و خستگی ناپذیر با طواغیت عالم، جریان نفوذ و نفاق و تلاش برای تشکیل حکومت حول محور امام برای تعالی جامعه، رسیدن به تمدن، امت توحیدی و استمرار نهضت خونین عاشورا و مبارزه با پیرایه‌ها و انحراف‌ها اشاره کنیم.

وی یکی از اقدامات بسیار مهم امام رضا(ع) در هجرتشان به ایران را ایجاد مهمترین پایتخت نشر مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در سیر تمدنی دانست و افزود: زندگی آن حضرت به ما می آموزد که هرگز نباید تهدیدها مانع حرکت کسی بشود و باید از دل تهدیدها فرصت ایجاد کرد که این مهم به معنای علمداری جهاد تبیین است.

حجت الاسلام رضا دیلمی صبر، مقاومت، علم و تقوا، عزت نفس، اخلاق ، ساده زیستی و مردم‌داری آن حضرت را از جمله فظیلت‌های ایشان برشمرد و عنوان کرد: جهان تشنه شنیدن فضائل تحول‌گرا و تحول‌آفرین امام رضا (ع) است.

وی با اشاره به برگزاری دسته‌روی‌ها و محافل معرفتی و بصیرتی در ایام شهادت امام رضا(ع) گفت: تلاش ما در این ایام تبیین شاخصه‌های تعالی بخش و تمدن‌ساز است و امسال علاوه بر برگزاری دسته روی‌ها و محافل معرفتی و بصیرتی اعزام مُبلغ و فضاسازی عمومی و برگزاری مسابقات فرهنگی متعدد، شاهد همایش بزرگ گلستانی‌ها در صحن مسجد گوهرشاد در تاریخ ۱۳ شهریور بودیم علاوه بر آن حدود ۲۰۰ کاروان سواره و ۳۰ کاروان پیاده برای عرض ارادت به ساحت قدسی امام رضا (ع) در ایام دهه پایانی صفر به سمت مشهدالرضا عازم شدند.

دیلمی بیان کرد: امیدواریم با این گام‌های مؤثر و با همت تشکل‌های دینی و انقلابی در راستای نشر معارف رضوی در کشوری که متعلق به امام رضا (ع) است، بتوانیم در ایجاد امت توحیدی و امت تمدن‌ساز زمینه سازان خوبی برای تحقق تمدن نوین و عظمای حضرت ولی عصر ارواحنا له الفدا باشیم.

پایان خبر ووکس

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جهان تشنه شنیدن فضائل تحول‌گرا و تحول‌آفرین امام رضا (ع) است" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جهان تشنه شنیدن فضائل تحول‌گرا و تحول‌آفرین امام رضا (ع) است"، کلیک کنید.