4000 موکب به زایران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند – خبرگزاری ووکس | اخبار ایران و جهان

4000 موکب به زایران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند - خبرگزاری ووکس | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار ووکس، محمد جلال ماب یکشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هفت کمیته زیر مجموعه ستاد اربعین فعالیت می کنند، گفت: کمیته های تغذیه و درمان جزو کمیته های با فعالیت گسترده محسوب می شود.

وی با اظهار اینکه سه هزار موکب زیر پوشش کمیته تغذیه ستاد اربعین سازمان دهی می شود می کنند، گفت: حدود دو هزار موکب در عراق مستقر می شوند و خدمات دهی می کنند و هزار موکب نیز در مسیر و مرزها و استان های مرزی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بین 900 تا هزار موکب نیز به صورت خودجوش و بدون اینکه زیر پوشش و سازماندهی قرار گیرند، خدمات دهی می کنند، افزود: این موکب ها در مناطق مختلف از جمله خوزستان فعالیت و از زایران حسینی پذیرایی می کنند.

جلال ماب یادآور شد: حدود 7 هزار دستگاه کامیون و خودرو اقدام به انتقال تجهیزات موکب ها می کنند و بیشتر مالکان خودروها به صورت افتخاری خدمات دهی می کنند و طبق پروتکل خاصی و بر اساس همکاری بین گمرک ایران و عراق این خودروها منتقل می شوند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه حدود 200 هزار نیروی داوطلب به اداره موکب ها می پردازند، یادآور شد: اتباعی که از خاک ایران برای اربعین حضور می یابند، پتانسیل بسیار خوبی برای تبلیغ هستند و باید از این ظرفیت برای تبیین اربعین حسینی استفاده کرد.

وی با اظهار اینکه که سال گذشته 70 هزار زایر خارجی ازخاک ایران روانه اربعین شدند، تصریح کرد: باید از این دستاورد برای تبیین اربعین بهره گرفت.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "4000 موکب به زایران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند – خبرگزاری ووکس | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "4000 موکب به زایران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند – خبرگزاری ووکس | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.